zaterdag 14 november 2020

Groetjes Sinterklaas


Goedemorgen lieve blogsters, vandaag komt de Sint weer aan in ons land, wat jammer dat alles heel anders is nu met de corona,
Niks geen Sinterklaas binnen halen met al zijn pieten, al die blije kinderkopjes...ik kijk altijd op tv als hij met zijn stoomboot weer aankomt, het liefst zou ik het sinterklaas journaal ook elke avond kijken (maar straks wordt ik opgenomen en vast gezet..hahaha) genieten vind ik het, ik geloof er nog steeds in en volgens mij houd dat nooit op!!!
Wat was dat genieten vroeger met de kinderen ,uren voorlezen ken al de verhaaltjes uit mijn hoofd, heerlijk die leuke spannende tijd voor de kids...en schoenen zetten met tekeningen water wortel suikerklontjes voor het paard, en volgens mij heeft er nog wel eens een biertje bij gestaan voor de Sint!!
Zou zo wel even terug in de tijd willen....
Dit jaar heb ik me voorgenomen veel kaartjes te maken en veel stiekeme kadootjes te bezorgen!!
Nornaal vieren we het  met mijn zus haar gezin en pa en ma, maar dat gaat niet lukken dit jaar veel te veel mensen...
Dus maar leuke kadootjes verzinnen en rondbrengen!
Dit is mijn eerste Sint kaartje, leuk die nieuwe spulletjes van Marleen , daar kunnen we wel wat mee maken.
Heb de sketch van 4 Season challenge erbij gepakt, en daar het leuke sint papier bij gebruikt.
het is weer heerlijk weekend, de sint spulletjes liggen op tafel, ga maar eens wat labels maken denk ik...

Lieve groetjes Annemarie en Merit

23 opmerkingen:

Elly zei

Super leuke kaart! Ja dat was zeker een leuke tijd. En voor de kids blijven het spannende tijden. Ben wel benieuwd hoe het vandaag eruit gaat zien.
Groetjes Elly

femke zei

Heey Annemarie en Merit,

dat is een hele leuke allereerste Sinterklaaskaart. Ja met die superleuke spulletjes van Marleen is dat helemaal geen probleem. Veel plezier met het maken van de labels die we vast zien verschijnen op jullie blog.

Groetjes Femke

Freubelmina zei

Wat een prachtige sinterklaas kaart maakte jullie zeg, voor de kindjes erg jammer inderdaad.
Maar de laatste jaren vind ik het sinterklaasfeest al zo onder druk staan met die belachelijke pietendiscussies en demonstraties....ik ben blij dat onze kinderen vroeger nog van het echte feest hebben kunnen genieten. Op sinterklaasavond in bad en wie het hardste kon zingen, in de pyamaatjes wachten totdat er op de raam gebonkt werd en de zakken met speelgoed voor de deur stond....zucht, zo’n mooie tijden...
Lief dat jullie voor Sinterklaas gaan spelen hihi.
Fijn weekend xx

Caroline Cards zei

Een leuke Sint kaart! Heel erg jammer dat het dit jaar geen feest zal zijn.
Ik vond het altijd een leuke tijd toen mijn zoon nog geloofde!! Ikzelf geloofde al niet meer toen ik 4 jaar was helaas. Mijn vader was zwarte piet en een vriend sinterklaas en dat had ik snel door!
groetjes, Caroline

Chantal zei

Wat een leuke sint kaart
Groetjes, Chantal S

Irene zei

Speel jij maar héérlijk voor Sinterklaas hoor, daar maak je samen met zo'n leuke kaart heel wat mensen blij mee! Ik herinner het me nog goed van toen ik klein was en óók nog álles met Sylvia..those were the days!!! Helaas bepaalt een klein groepje mensen tegenwoordig wat wél en niét kan en zó wordt een eeuwenlange traditie óók verpest. Met roetveeg Piet kan ik prima leven, de rest is te zot voor woorden! Hier staat de doos voor Engeland al klaar, nóg een paar dingen en hij gaat op de post en dan kan Zoe vanaf 1 december óók haar schoentje zetten..Syl houdt die traditie er in, véél té LEUK!
XxIrene

Henriët zei

Super leuke Sinterklaaskaart!
Heerlijke tijd voor groot en klein. Wat ben ik blij dat ik door mijn werk legaal iedere dag het Sinterklaasjournaal mag kijken zonder gevaar om opgesloten te worden.....lol.
Geniet van deze tijd.
Groetjes van Henriët

Eri zei

Superleuke Sinterklaas kaart is dit geworden! Hier komt die leuke tijd weer terug met de kleinkinderen. Fijn weekend!
Groetjes, Eri

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje leuk gecombineerd met de sketch, en leuke kleurtjes
ja herinner me ook leuke tijden van vroeger mijn vader moest altijd even weg op sinterklaas avond om de cadeautjes bij de buren voor de deur te zetten de buurman deed even later bij ons het zelfde spannend was dat altijd nu doen we het alleen met mijn ouders voorgaande jaren kwam mijn broer ook langs eerst met de kinderen maar die doen het nu met hun eigen gezin, en later alleen helaas is hij 3jaar geleden overleden en nu maken we er een gezellig avond van met gewoon wat cadeautjes en gezellig samen zijn.
leuk dat je iedereen nu gaat verrassen laten maar hopen dat komende jaar alles weer gewoon gaat worden.
groetjes ellen

Daphne zei

Dit jaar is alles anders, maar...... inderdaad, je kan er zelf wat van maken!!
Deze kaart belooft al veel leuks. Geniet jij nog maar lekker van deze tijd en kijk dat sinterklaas journaal! Zeg gewoon dat je dat MOET kijken, voor een project waar je aan werkt, of, beter nog, om in gestrek te kunnen blijven met de buurkinderen. Je MOET op de hoogte zijn, anders geloven ze je nooit meer😉

Diny zei

Wat een leuke uitwerking van de sketch!
Mooi sinterklaaskaartje....past wel bij vandaag...de aankomst van Sinterklaas!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Anita van Deur zei

Prachtige kaart is het geworden leuk dat je het rond gaat brengen heel iets anders dan we gewend zijn.
Met weemoed denk ik terug aan de leuke sinterklaas avond en dag. Elk jaar weer een verassing als kind wat zou Sint en Piet brengen.
Het blijft een mooi Nederlands feest!
Liefs xx

Colien zei

Heel leuke Sint-kaart, tof hoe jullie de sketch verwerkt hebben!
Bedankt voor jullie deelname aan onze sketch challenge op het 4 Season blog.
En heel veel plezier met alle 5 december-voorbereidingen...
grtz Colien

Kaartjes door Elise zei

Wat een leuke kaart hebben jullie gemaakt! Leuke uitwerking van de sketch en wat zijn de nieuwe spulletjes van Marianne leuk zeg..

Jantine zei

Superleuke Sinterklaaskaart, Annemarie en Merit. Ja, ook het Sintfeest is dit jaar anders, het is helaas zo. Gelukkig is er van alles op te verzinnen. Ik vind dat ze de intocht goed hebben opgelost met het ouderwetse defile op Soestdijk, riep herinneringen op 😊
En ik kijk gewoon elke dag Sinterklaasjournaal, hartstikke leuk. Er zit zoveel humor voor volwassenen in. Ik geniet er gewoon lekker van.
Groetjes
Jantine

Gina zei

Mooi met de silhouette stans ! Leuk met die sketch ! Groetjes, Gina

karien zei

Wat een leuke sintkaart hebben jullie gemaakt
Groetjes Karien

Nicole Parmentier zei

Ja het blijft een magische tijd hè! Zeker als de kinderen nog klein zijn of later bij het maken van de surprises. Wij vieren dit jaar kerst maar ik mis het wel hoor. Een letter met een gedicht gaat toch echt bij de jongens in de tas. Het Sint kaartje vind ik echt geweldig leuk, helemaal Nederlands en in de sfeer van deze maand!

Anoniem zei

Wat een leuk Sint kaartje hebben jullie gemaakt.
Ja alles is anders dit jaar zo jammer.
Veel plezier met nog meer sint en piet kaartje te maken.
Groetjes Jannie

GerJanne zei

Ja hier ook een diepgelovig iemand. Natuurlijk meteen de tv aangezet toen ik wakker was rond 12;15 uur. Zo ontzettend leuk weer. Alle humor tussen de regels door, geweldig.
Maar dat is je kaartje ook! Heel gaaf. Ook bij ons geen Sint op 5 december in de normale vorm, dat zijn teveel mensen. Dus dat is uitgesteld, maar ik kan me niet voorstellen dat Sint toch niet even langs komt...

Ina ( Frysk Famke ) zei

Wat mooi!

Ja de tijden zijn nu anders wat betreft het kinderfeest
en helaas niet alleen door Covid. Hier komt de broer van sinterklaas
eind februari en helaas is zijn trouwe knecht nu al op wereldreis gestuurd en wordt een "boskabouter" zijn nieuwe trouwe metgezel. Hoe verzinnen ze het.....

Groetnis fan Ina

Femminde zei

Wat een leuke sinterklaaskaart meiden!! Zo leuk om er op die manier nog wat leuks van te maken en helemaal top om zelf ook cadeautjes te bezorgen. Ga ik hier ook doen maar dan op kleine schaal. Was wel leuk om zaterdagavond rommel in de keuken te maken en dat die meiden dan echt denken dat rommelpiet geweest is.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Nelly zei

Superleuke kaart heb je gemaakt met onze sketch. Bedankt voor je deelname bij 4-Season Challenge Blog.

Groetjes Nelly (DT 4-SCB)