zaterdag 5 december 2020

Sinterklaas labels


Goedemorgen lieve bloggers, ja vandaag is het dan eindelijk pakjesavond (wij vieren het alleen morgenmiddag dus moet nog even geduld hebben).
Het is echt sint weer koud en guur, flinke wind hier, dus weer om gezellig binnen te zitten MET kadootjes...
De zijn de laatste twee labels,  en we hebben er nog meer gemaakt maar niet meer op de foto gezet....
Ze hangen al aan de pakjes die rond gebracht gaan worden.
Vanavond mag ik bij de buurtjes nog sint/piet spelen...de zakken met kadootjes staan hier al in de gang, en vanavond mag ik strooien in de hal bij hun  en de twee zakken neerzetten.....HEERLIJK ik geniet alleen al bij de gedachte. (heb zelf ook nog wat knutselspulletjes in de zak gestopt voor het buurmeisje).
en voor de buurvrouw (die houdt ook zo van vogeltjes in de tuin) een pindakaas hanger (van berkenstam heeft Arie gemaakt) en vogelpindakaas...zijn zo maar aardigheidjes maar ik vind het zo leuk om te doen..


Bij de andere buurtjes wordt ook nog wat lekkers (fles wiskey en een gehakt staaf van de bakker) gebracht, met gedicht natuurlijk).
( We hebben zo,n lieve buurman en ook vrouw...die bak af en toe een visje als Merit thuis is van haar werk kan ze die lekker bij een boterham op eten...hij wacht dan totdat hij het buurtzorg autootje van Merit op de grind hoort rijden (wat tussen onze huizen ligt)...en gaat dan bakken)
We krijgen ook vaak groente aardbeien komkommers enz uit de moestuin...dus gaat er meestal met Sinterklaas iets lekkers die kant op.

Ook gaan we vanavond nog even aanbellen en raambonzen bij allebei onze ouders, daar wordt een pakket van de bakker bezorgt (heeft Merit bedacht en wezen kopen...marsepein, speculaasjes gevulde speculaas, amandelstaaf en chocolade)....overal een leuk label en gedicht aan...zo worden we toch allemaal blij , terwijl we het niet met zijn allen kunnen vieren.
Daarna zullen we nog wel even een stukje wandelen door Goeree (dik ingepakt want het is echt koud).
De maan hangt weer vrolijk te wezen in de bomen op de markt, jammer dat hij bijna weer weggaat, er komt dan wel een kerstboom dus dat is ook weer leuk.


Lieve groetjes, allemaal een fijn Sinterklaas als jullie het vieren, fijn weekend!!
Annemarie en Merit

17 opmerkingen:

Hobby Hoogland zei

een paar leuke labels , en jullie vermaken je wel zo te lezen.
Een druk dagje.
Fijne Sinterklaas dag, en voor morgen ook veel plezier.
groetjes Marjan.

Nicolette zei

Dat klinkt als een gezellige weekend. Veel plezier gewenst.
En de labels zijn zo leuk.
Groetjes Nicolette

Elly zei

Mooie labels, en dat gaat een fijn dagje worden als ik dit allemaal zo eens lees. En iedereen wordt verwend, echt lief van jullie.
Groetjes Elly

Anoniem zei

Ooo wat een gezellige boel bij jullie,dat wordt een druk dagje maar wel super leuk.
veel plezier en de labels zijn geweldig
Groetjes Jannie.

Creaellenknutselsite zei

wat een leuke labels zo leuk om voor sint te spelen in de buurt en iedereen te verrassen, wij vieren het klein alleen met mijn ouders gewoon gezellig bij hen thuis op gepaste afstand in de kamer voor elkaar een leuk pakketje en lekkers bij de koffie gezellig
jullie ook morgen een gezellige middag gewenst
groetjes ellen

Je@net zei

Wat een heerlijke tijd is dit toch!
En die labels zijn super gaaf geworden. Fijn weekend!

Henriët zei

Leuke labels! Ik gebruik ze zo even als inspiratie voor 2 grote chocolademunten die ik nog moet versieren.
Veel plezier met al jullie werk als hulpsinterklaas en morgen met jullie pakjesmiddag.
Groetjes van Henriët

Anita van Deur zei

Zulke leuke labels, heel veel plezier met het rondbrengen van de cadeautjes, fijne wandeling ik blijf binnen brr.
Een gezellig Sinterklaasweekend liefs xx

Gina zei

Leuke Sinterklaaslabels ! Mooie achtergrondpapiertjes! Versiering voor de Sint zoals de maan in de bomen, kennen ze in mijn dorp niet. Ziet er gezellig uit. Groetjes, Gina

Kaartjes door Elise zei

Wat zijn de labels super leuk! En heerlijk om overal lekker op de raam te gaan kloppen. Ik ben benieuwd of de Sint met zijn pieten ook nog wat heeft gebracht voor morgen.....

Ilse zei

Wow, wat een mooie labels! echt prachtig tot in het kleinste detail.
Alles aan deze labels klopt... ik ben grote fan.
Groetjes,
Ilse

Trudy zei

Super leuke gezellige labels en wat hebben jullie lieve buren!
Om jaloers op te worden!
Groetjes en een fijne avond, Trudy

Margreet zei

Prachtige labels.
Men zegt wel: je moet je eigen slingers ophangen. Nou, daar zijn jullie duidelijk mee bezig. Heel gaaf wat jullie allemaal verzonnen en gemaakt hebben om anderen te plezieren.
Heel veel plezier morgenmiddag!
xxx Margreet

Freubelmina zei

Wat een prachtige labels en wat een geweldige verassingen bezorgen jullie jullie geliefden,toppie!
Ik weet niet wie het meeste pret beleefd....alhoewel,ik weet het wel!!
Lieve groetjes xx

Nicole Parmentier zei

Jullie hebben het er maar druk mee maar wat leuk allemaal! De tagjes zijn ook super!!

Annerieke zei

Wat een leuke labels hebben jullie gemaakt! Jullie zitten wel helemaal in de Sinterklaassfeer hè, spannend om op de deur te bonzen. Hahaha, dat kan ik me nog van vroeger herinneren ;-). Wat een mooie foto's van de tuinvogels zag ik voorbij komen, altijd zo leuk om naar de vogeltjes te kijken.
Groetjes, Annerieke

GerJanne zei

Wat ontzettend leuk om te lezen! Ik ben net zo, komt ook nog op mijn blog. Wat een pret heb ik gehad...
Jullie labels zijn gaaf en al de cadeautjes klinken ook zo leuk! Jammer dat het weer voorbij is!